Sunday 26 March 2017

Filled Under:

Pengantin Perempuan Paling Rendah di Dunia.


 Manusia tidak pernah tahu mengenai jodoh  di masa depan. Nampaknya, inilah yang dirasakan oleh Amanda Fyfe. Wanita berusia 31 tahun tersebut tidak mengira kalau dirinya yang menderita sebuah kelainan akhirnya boleh berkahwin dengan lelaki yang menerimanya seadanya.

Amanda memang dilahirkan dengan tinggi badan yang tidak normal. Tidak seperti gadis-gadis lain yang mempunyai tinggi badan 1.5 hingga 1.7 meter, ia hanya mempunyai tinggi badan sekitar 0.8 meter atau 80 cm saja. Keadaan tersebut membuat Amanda kelihatan seperti seorang kanak-kanak.




 Akibat kelainan genetik ini, ia bahkan harus menghabiskan hidupnya di atas kerusi roda. Perkara inilah yang membuat dirinya merasa tidak yakin pada diri. Namun, Amanda tidak pernah menyangka kalau dirinya yang mempunyai banyak kekurangan diberi kesempatan untuk berkahwin dan mempunyai anak.


"Ini terdengar murahan tapi aku benar-benar merasa telah mencari syurga semasa bersama Steven,"  kata Amanda dengan wajah bahagia. "Ketika aku masih muda, aku sangat takut aku tidak boleh mencari seorang teman wanita kerana tinggi badanku."

"Tapi, semua mimpiku menjadi kenyataan dan aku telah bertemu lelaki yang sempurna. Dia tidak pernah peduli dengan tinggi badanku dan mencintaiku seadanya," sambungnya. Kini, Amanda dan Steven telah dikurniakan seorang anak bernama Aidan yang saat ini telah berusia 6 tahun.







0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers