Tuesday, 21 March 2017

Filled Under:

Sukar Cari Jodoh Kahwin Dengan Diri Sendiri.


Perkahwinan adalah proses penyatuan dua orang yang saling mencintai untuk komited menjalani kehidupan bersama selamanya selain meneruskan keturunan. Mengucapkan janji suci dalam mengharungi bahtera rumah tangga dan menjadi keluarga bahagia, itulah yang ingin dicapai.

Namun, mencari pasangan hidup bagi sebahagian orang merupakan perkara yang tidak mudah. Seperti dialami Yasmin Eleby, wanita asal Houston, Texas yang belum kunjung mencari tambatan hatinya.

Sukarnya Yasmin mendapatkan jodoh ini bukan bermakna Yasmin tak berusaha. Dia sudah cuba, berkenalan dan tarikh dengan beberapa lelaki. Namun, hingga dia berusia 40 tahun tak satupun lelaki yang mampu merebut cintanya.

Dilansir dari Huffingtonpost, Jumat (30/1/2015), ketika usianya memasuki 38 tahun, Yasmin berjanji kepada dirinya sendiri, jika dia tak mencari cinta sejati hingga usia 40 tahun, maka dia akan menikahi dirinya sendiri. Dan, wanita ini menepati janjinya itu.

Akhirnya pada Januari ini, Yasmin rasmi berkahwin dengan dirinya sendiri. Layaknya perkahwinan pada umumnya, 'perkahwinan' Yasmin diramaian pesta yang digelar di Muzium Budaya Afrika Amerika Houston dihadiri keluarga, saudara-mara dan kawan-kawan Yasmin.

Yasmin mendedahkan bahawa ia terharu dengan segala curahan hati, dan ekspresi cinta yang ditunjukkan keluarga dan rakan-rakannya semasa upacara perkahwinan. Ia tak dapat membayangkan upacara yang lebih pedih dan bermakna. Dia telah melakukan banyak hal dan bermimpi tentang hal yang sebelumnya tidak pernah terpikirkan olehnya.

"Aku tak boleh berkata-kata untuk menggambarkan luapan emosi yang aku rasakan dalam beberapa minggu terakhir ini," ujarnya di akaun Facebook. "Aku sangat dilimpahi cinta dan sokongan yang ditunjukkan dalam perayaan cinta dan kehidupanku."

Wanita bertubuh subur itu berpesan untuk para wanita agar melebarkan sayap dan 'terbang' ke destinasi yang mereka inginkan, dan tidak ada kata terlambat apalagi tua untuk mencuba sesuatu yang berbeza, belajar kemahiran baru, melakukan perjalanan di tempat-tempat menarik, dan jangan pernah takut untuk mengambil risiko.

Dalam resepsi itu, Yasmin berjalan menuju pelaminan bersama ibunda tercinta dalam sebuah perkahwinan 'spiritual', kerana menikahi diri sendiri tidak diiktiraf secara undang-undang. Setelah 'berkahwin' Yasmin merancang berbulan madu di Kemboja, Laos dan Dubai pada akhir tahun ini. 












0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs