Thursday, 9 March 2017

Filled Under:

Wajah Anak Kambing Seperti Datuk.


Penduduk kampung di Chirka di barat daya Rusia digemparkan oleh kelahiran seorang anak kambing berwajah mirip manusia. Kambing tersebut mempunyai mata, hidung dan mulut dengan ungkapan seperti seorang 'datuk marah'.

Si pemilik bernama Blasius Lavrentiev tersebut mengaku terperanjat saat pertama kali melihat peliharaannya. Anak kambing tersebut bahkan membuat suara anak seperti sedang mendengus.



Awalnya, lelaki berusia 45 tahun tersebut mengaku tidak sabar menunggu kambingnya melahirkan dan merancang menjualnya. Namun, rancangan tersebut akhirnya terkandas saat tahu anak kambing tersebut lahir dengan fizikal yang berbeza dari kedua induknya.

"Kami sedang melewati musim sejuk yang cukup sukar. Saat kambingku bunting aku gembira kerana boleh menjualnya dan mendapatkan wang," katanya. "Namun aku terkejut setengah mati ketika melihat anak kambing itu. Aku tidak tahu kenapa boleh begitu."

Anak kambing tersebut langsung jadi bahan perbincangan penduduk sekitar. Bahkan ada yang mengambil gambarnya dan memuat naik melalui YouTube. Semua orang ramai membuat spekulasi apa yang membuat fizikal anak kambing tersebut sangat aneh.

"Aku melihat beberapa hal aneh, tapi belum pernah yang seperti ini. Dia seperti datuk hidung besar yang marah," kata Ementi Galkin  penduduk sekitar kampung. Sementara itu, seorang doktor haiwan Dorofei Gavrilov mengatakan, "Kemungkinan pemilik memberikan induk kambing terlalu banyak vitamin A."

Sementara itu, si pemilik kini mengaku tidak akan pernah menjual anak kambing tersebut meskipun telah ditawarkan wang cukup tinggi. "Apapun sebabnya dia adalah keindahan kecil dan tidak akan ku jual untuk disembelih atau jadi binatang sarkas," terang Blasius.




1 comments:

  1. Anonymous11:45 am

    ye la ada rupa seorng datuk tu....

    ReplyDelete

Followers

networkblogs