Saturday, 22 April 2017

Filled Under:

Pelik Tapi Ngeri Potong Rambut Guna Api.


Gaya rambut yang bergaya, rapi dan menarik ering kali membuat seseorang kelihatan semakin menawan dan menarik Seiring dengan berkembangnya tekhnologi yang ada saat ini, alat cukur yang digunakan untuk memotong memotong rambut pun semakin hari semakin canggih.

Kalau biasanya kita melihat tukang potong rambut memotong rambut pelanggannya dengan gunting, kali ini seorang tukang potong rambut di perkampungan pelarian di Rafah wilayah Gaza, Palestin mempunyai cara unik untuk memotong rambut para pelanggannya. Lelaki bernama Ramadan Edwan menggunakan api untuk memotong rambut.

Penggunaan api sebagai alat cukur dinilai sangat baik dan bagus buat pertumbuhan serta akar rambut. Api juga dinilai mampu membuat gaya rambut semakin COOL dan bergaya.



Kalau kamu yang dipotong pakai api seperti di atas, bagaimana perasaan kamu. tidak terbayang  ya bagaimana rasanya dipotong pakai api. Pasti sangat panas dan cukup berbahaya. Namun jangan bimbang , Edwan mendedahkan jika teknik memotong seperti ini selamat dan tidak berbahaya.





Menariknya, teknik memotong rambut menggunakan api justru boleh membuat kulit kepala makin sihat dan rambut makin kuat. Edwan mengatakan, "Nyahbulu seperti ini telah dilakukan sejak lama. Seiring dengan peningkatan pengalaman kami, hasil yang diperolehi semakin baik. Teknik ini sangat selamat. Ia bahkan boleh melancarkan peredaran darah di kulit kepala dan mempunyai manfaat sihat."






0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs