Tuesday, 16 May 2017

Filled Under:

Bedah Hidung Kerana Terlalu Besar


 Mendengar nasihat orang lain sangat bermanfaat untuk membuat diri kita menjadi lebih baik. Tapi jika kita terlalu peduli dengan pendapat mereka, biasanya kita akan sering merasa gelisah. Jadi lebih baik kita memilih komen mana yang boleh kita ambil dan mana yang tidak.

Seorang wanita bernama Kelly Smith melakukan pembedahan plastik pada hidungnya selepas seorang lelaki asing mengatakan bahawa hidungnya besar. Lelaki yang duduk di depannya di dalam kereta itu berkata "Wow, kamu cantik sekali, kecuali hidung kamu, besar sekali!"



Setelah mendengar komen tersebut, ia memutuskan untuk melakukan pembedahan plastik pada hidungnya. Selama ini, ia memang merasa sangat rendah diri dengan keadaan yang ia miliki. Ia sering kali merasa tidak percaya diri dengan salah satu ciri wajahnya tersebut. Sebelum keluar rumah, ia selalu berusaha untuk menutup hidungnya dengan berbagai macam cara, mulai dari mengatur susunan rambut hingga makeup yang ia gunakan.

Kerana organ yang ingin ia tutupi berada di kawasan pusat wajah, sangat sukar baginya untuk menyiasat prestasi. Alhasil, ia selalu keluar rumah dalam keadaan rendah diri dan tidak percaya diri. Sampai pada akhirnya, seseorang yang berani mengkritiknya di depan umum membuatnya membulatkan tekad untuk melakukan
pembedahan plastik.



Menurut percakapannya, ia mengambil keputusan tersebut tidak semata-mata kerana komen orang asing yang ia temui di kereta, kerana perkara tersebut sangatlah tidak masuk akal. Hal yang paling mempengaruhi keputusannya adalah rasa malu yang selama ini menghantui. Selain itu, ia merasa bahawa selama ini ia jarang melakukan perkara yang mementingkan diri sendiri. Kini, untuk sekali saja, ia ingin melakukan sesuatu untuk dirinya.

Menurut penuturannya, orang-orang terdekatnya, terutama sang kekasih, menyokong keputusan Kelly dalam hal ini. Sebenarnya si kekasih sudah mengatakan padanya bahawa ia mencintai Kelly apa adanya. Tapi jika
pembedahan plastik tenryata boleh membuat Kelly lebih bahagia, ia akan sentiasa menyokong pujaan hatinya tersebut.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs