Thursday, 22 June 2017

Filled Under:

Duduk Tanpa Menggunakan Kerusi.

Banyak orang tentu ingin boleh duduk di mana pun mereka mahu, namun ada perkara terbatasnya ruang untuk meletakkan kerusi. Tetapi kini, syarikat Noonee telah mencari inovasi "Chairless Chair" yang membolehkan pemakaianya duduk di mana saja.

Cara memakai adalah dengan menyambungkan tali "Chairless Chair" ke pinggul dan paha. Pengguna boleh menggunakannya ketika bekerja biasa, dan mengaktifkan butang kawalan jika ingin duduk. Alat ini boleh digunakan selama 24 jam dengan bateri 6 Volt.

"Setelah diaktifkan, 'Chairless Chair' menggunakan mudah alih ubah peredam ringan untuk menahan berat badan pengguna secara terus-menerus," terang syarikat berasal dari Zurich itu. "Dengan demikian, mengurangkan tekanan pada otot kaki dan sendi."

"Dengan membuat proses kerja lebih selesa dan dengan mengurangkan risiko terkena gangguan otot yang berkaitan, pekerja juga akan bekerja lebih berkesan dan efektif," tambahnya. "Akibatnya, tahap produktiviti pekerja akan meningkat."

Kerusi  ini dicipta oleh Keith Gunura, Ketua Pegawai Eksekutif dan salah satu pengasas Noonee sendiri. Kerusi ini juga mempunyai berat yang ringan, iaitu 2 kg.

"Berdiri selama berjam-jam menyebabkan banyak tekanan pada anggota bawah, tapi sebahagian besar pekerja mendapatkan waktu rehat sangat sedikit dan kerusi jarang didapati, kerana kerusi-kerusi memakan terlalu banyak ruang," terang Keith pada CNN. "Jadi, saya menganggap idea terbaik adalah untuk kerusi tali yang tidak mengganggu dan secara langsung disediakan untuk diriku sendiri."

 







0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs