Friday 2 June 2017

Filled Under:

Keunikan Restoran Hello Kitty.


Seorang pengusaha restoran berasal dari China, Man Kwong rupanya memanfaatkan populariti Hello Kitty dengan membuat restoran ala Hello Kitty. Man Kwong bahkan melakukan kerja sama terus dengan sang kreator tokoh kartun berasal dari Jepun itu, Sanrio Co.


 Restoran yang menjadi pertama kali dengan konsep Hello Kitty ini berada di Hong Kong. Kwong yang memulakan membicarakan konsep tersebut dengan Sanrio sejak tahun 2013 lalu itu berkata, "Hello Kitty lebih terkenal di Hong Kong daripada di Jepun." Namun perjanjian baru berlaku pada tahun 2014, Kwong bekerja keras untuk bereksperimen pada beratus-ratus resipi dan variasi dim sum.



Dim sum dengan bentuk Hello Kitty adalah salah satu menu yang menjadi popular dalam restoran ini. Dim sum Hello Kitty ini dihias dengan tepung dengan pewarna , mata dim sum dibuat dari dakwat sotong serta kulit yang diperbuat daripada tepung yang berkualiti tinggi.


 Bermula dengan roti udang segar hingga daging lembu tumis, serta mie, menu yang ada di restoran ini secara keseluruhan ada 37 menu. Tidak hanya pada bahagian menu, Kwong juga memberi keutamaan dalaman agar menarik bagi pecinta Hello Kitty. 

Semua dalaman direka seperti Hello Kitty, mulai dari tingkap, meja, kerusi, alat makan, dan teko. Restoran ini akan dibuka diharapkan pada pelancarannya nanti banyak yang datang dari kalangan peminat Hello Kitty yang kebanyakan adalah para remaja perempuan.






0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers