Monday 26 June 2017

Filled Under:

Lapangan Terbang Ini Paling Rendah di Dunia.

Pelancong yang terbang ke Maldives pasti ramai yang tidak tahu tentang  lapangan terbang Ibrahim Nasir  yang digunakan untuk menjadi tempat  pendaratan landasan kapal terbang yang terletak hanya dua meter di atas paras laut.

 Ngeri , tetapi pemandangan yang cantik! Siapa yang tidak tahu Maldives? Kepulauan Lautan Hindi terkenal dengan pulau-pulau yang kecil mempunyai pantai pasir putih, laut biru yang jelas , batu karang yang menawan. Lebih daripada itu , terdapat tempat menarik dari Ibrahim Nasir Airfield yang ada di atas pulau-pulau karang di sana.

 Disiarkan halaman Rasmi Male Airport Guide , Jumaat ( 24/01/2014 ) Airfield Ibrahim Nasir , yang berhampiran dengan lapangan terbang Male adalah pintu masuk ke pengembara untuk datang ke Maldives. Benar, lapangan terbang ini terletak di Pulau Hulhule . Nama ini berasal dari nama Ibrahim Nasir Presiden 2 Maldives. Ibrahim Nasir yang tunduk patuh sebagai presiden pada tahun 1968 dan 1978.

 Lapangan terbang ini pada asalnya dinamakan Airfield Male, tetapi berubah pada tahun 2011 supaya Airfield Ibrahim Nasir untuk memperingati presiden yang meninggal dunia pada tahun 2008. Tetapi , bukan nama jadi keunikan.

 Keunikan Ibrahim Nasir Airfield adalah di landasan . Dengan panjang 3,200 meter, lapangan terbang  Ibrahim Nasir ' s landasannya hanya mempunyai ketinggian 6 kaki atau 2 meter demi sahaja! Oleh itu, juruterbang pesawat itu mendarat di lapangan terbang keperluan mahir yang tinggi. 

Salah sedikit ,  pesawat pasti menjunam ke dalam laut. Walau bagaimanapun , landasan adalah hanya dua meter atas laut nampaknya menawarkan panorama cantik.dan air laut yang biru sekitar landasan.









0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers