Saturday 13 January 2018

Filled Under:

Muka Cantik Tapi Sebenarnya Robot.


 Apa yang terlintas di fikiran jika anda mengikuti perkembangan teknologi pesat berkembang hari ini? Sama ada perlu gembira atau menakutkan jika anda melihat anak patung yang dibuat dalam apa-apa cara yang serupa dengan orang yang boleh melakukan segala-galanya dengan tepat sekiranya aktiviti manusia biasa?

Seperti yang dilaporkan oleh mirror.co.uk, China memperkenalkan semula teknologi terbaru mereka difilemkan  dalam bentuk robot dengan fleksibiliti, ungkapan dan ekspresi wajah sebagai manusia.

Ini adalah "Yangyang" robot yang direka dengan pandangan seorang wanita pertengahan umur yang cantik. Teknologi robot yang dipamerkan dalam pameran Persidangan Internet Mudah Alih Global di Beijing, China. Kehadiran Yangnyang dalam acara ini berharap dapat menarik golongan muda untuk mempelajari sains robotik.




Robot yang terdapat dalam bentuk wanita dewasa, pakai cermin mata, pakaian merah yang panjang, lengkap dengan cermin , bersolek yang membuat semakin cantik dan menarik. Robot ini boleh bergerak kepalanya, mengangkat tangannya, berjabat tangan dan diam membisu dan ungkapan yang berfikir seperti seorang wanita yang sebenar.

Ini robot pintar dikejutkan oleh Yangyang Robot Pintar Pusat Khidmat Sains. Pada majlis yang besar, Yangyang  mencuri perhatian ramai pengunjung dengan kemampuan kecerdasan yang luar biasa kerana boleh mengubah ekspresi muka, serta ungkapan dan emosi yang berbeza juga.




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers