Saturday 24 February 2018

Filled Under:

Anjing Telan 109 Biji Batu



Jika pada umumnya anjing akan memakan tulang dan daging, namun tidak dengan anjing berjenis Labrador bernama Barney ini . Ia memilih memakan batu di sekitar pantai ketika anjing tersebut dibawa percutian oleh pemiliknya. 

Kim Wollard dan suaminya , Andrew Woollard tengah menikmati maka angin di salah satu pantai di Kent, Eropah bersama Barney . Pasangan suami -isteri ini tidak mencari kejanggalan pada anjing kesayangan mereka saat itu , kerana Barney bersifat sangat riang seperti biasanya ketika diajak bersiar-siar.

Beberapa waktu setelah bersiar-siar di pantai bersama , Kim Woollard menemui beberapa batu di tempat tidur Barney , namun , Kim tidak menanggap hal itu sebagai suatu yang remeh .




Tetapi, beberapa hari kemudian, Barney berubah menjadi lesu yang menahan sakit. Di samping itu, Kim kembali menemui beberapa batu di katil Barney, jadi bilangan batu yang dihadapi Kim adalah 30 biji. Akhirnya, dia memutuskan untuk membawa Barney ke doktor doktor.

Mendengar aduan yang disampaikan oleh Kim, doktor haiwan terus membuat keputusan untuk x-ray anjing hewan peliharaan Kim. Ternyata, hasil penyinaran sinar-X menunjukkan ada 79 batu yang masih ada di perut Barney. Jadi jika ia ditambah kepada apa yang Kim menemui di tempat tidur barney, anjing itu telah menelan dan makan 109 batu.





Satu- satunya cara untuk mengeluarkan batu kerikil tersebut ialah dengan melakukan pembedahan. Untungnya, Barney dapat bertahan selama proses pembedahan berlaku, dan anjing kesayangan Kim itupun dapat pulih dengan cepat.

Disiarkan dari laman Dailymail , Kim mengakui bahawa anjing Labrador peliharaannya ini memang mempunyai perangai yang unik sejak masih kecil. Barney selalu mengunyah benda- benda asing , mulai dari tisu hingga batu.




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers