Tuesday 20 November 2018

Filled Under:

Hotel Ini Pasti Membuat Anda Teruja


Sensasi yang unik dan aneh sering kali menjadi idaman para pelancong di dunia , dan lebih khususnya di Eropah . Pelbagai karya seni telah dicipta oleh para seniman di benua biru untuk memberikan pengalaman menyeronokkan bagi pengunjung yang datang untuk melihat hasil karya seninya .


 Bagi anda yang mahukan sesuatu yang baru maka tidak salah untuk menghabiskan satu malam di dalam bilik hotel yang diberi nama " Beam Me Up " . Bilik di Icehotel Jukkasjärvi , Sweden ini akan memberikan pengalaman dunia angkasa luar yang lengkap , misalnya di bilik tersebut dipasang lampu - lampu yang mencipta  cahaya khas , hiasan ukiran hutan sejuk , dan piring terbang UFO ! Dalam bilik hotel " Beam Me Up " tersebut , Pinpin Studio berusaha untuk menggabungkan pendekatan artistik dengan mainan dan jenaka .

 Mereka ingin pengunjung merasa seolah - olah mereka adalah sebahagian dari cerita perjalanan luar angkasa . Dunia di bilik hotel akan menjadi pentas sandiwara , sedangkan pengunjung merasa seolah - olah menjadi seorang pelakon .


Setelah memasuki bilik dengan struktur bercahaya tersebut, pengunjung akan dibawa dalam adegan sci-fi, di mana empat UFO melayang di atas pokok-pokok berada di sekitar Sungai Torne di Sweden utara.

 Bilik bilik ais tersebut tidak hanya memberikan pengalaman penglihatan melalui reka bentuk visual, tetapi juga akan membiarkan pengunjung masuk dalam satu angka untuk dapat bermain-maindi atasnya, atau dengan berbaring di tempat tidur yang melayang dan diterangi fail cahaya biru yang tenang.

       


"Beam Me Up" adalah suite kedua hasil reka bentuk Pinpin Studio untuk Icehotel, karya seni mereka yang pertama adalah "Kraken 's Lair" setahun lalu. Pinpin Studio terdiri dari Christian Strömqvist dan Karl-Johan Ekeroth, keduanya lulusan Sekolah Design dan Kraf di Gothenburg, Sweden.









1 comments:

Nuffnang Ads

Followers