Friday 3 April 2020

Filled Under:

Inilah Lelaki Elektrik Berasal Dari India.

 Beberapa waktu terakhir, seseorang remaja berasal dari  India pernah menggemparkan dunia. Pemuda itu boleh mengalirkan elektrik 11 ribu volt melalui badannya tanpa ada alat bantuan khas. Dengan kemampuannya ini, ia juga memperoleh gelaran juga sebagai manusia isolator.

Rupanya perkara semacam ini bermula apabila Deepak Jangra tengah melakukan pembaikan pemanasan air kepunyaan  ibunya. Dia mengakui dahulu sangatlah takut pada kuasa tetapi sesudah menetapkan pemanas air ibunya, Deepak boleh menyentuh kabel dengan aliran elektrik tanpa ada rasa sakit. Sampai pada akhirnya ia juga mula berlatih mengalirkan elektrik dari mula 110 volt hingga 11 ribu volt.

"Ini bakat dari Tuhan. Saya terasa sangatlah istimewa serta mempunyai kemampuan yang orang lain tak mempunyai," kata Deepak. "Saya tidak mahu buang hadiah Tuhan ini."




Untuk tahu kemampuannya mengalirkan elektrik 11 ribu volt, pemuda ini juga hingga naik ke tiang elektrik di kampung serta cuba memegang kabel dipenuhi aliran voltan tinggi. Saat ini, Deepak boleh menahan jumlah voltan elektrik untuk kuasa 500 rumah. Ia bahkan juga boleh mengalirkan elektrik ke tab air serta memegangnya tanpa ada kesakitan.


Disamping itu, menurut jurutera elektrik berasal dari  bandar Delhi, Gaurav Singh, seorang yang memegang kuasa 11 ribu volt telah sangatlah fatal. Bahkan juga berdiri dengan jarak lima mtr. saja boleh diserang menyebabkan pengsan serta membakar hingga maut. "Anda jadi boleh tahu seberapa besar kekuatannya,"








0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers