Friday 12 April 2013

Filled Under:

Mustahil !! D.u.b.u.r Lelaki di Masuki Belut



Monopterus albus atau biasa disebut belut merupakan ikan karnivor nokturnal yang memakan katak dan udang .

Anda mungkin berfikir haiwan itu terlalu besar untuk menembusi dubur anda. Namun, bukan tidak mungkin kes belut masuk dubur terjadi di dunia nyata. Cerita mengerikan ini datang dari sebuah miniblog yang ditulis oleh seorang doktor wanita yang tidak disebutkan namanya di China, yang mengisahkan tentang kes belut masuk dubur. 


                                 

                       
                            
Sebelum meneruskan cerita tersebut perlu dicatat bahawa belut  mampu menghirup udara dan melakukan perjalanan jarak pendek di lumpur kering. Selain itu, mereka juga mampu mengelakkan kekeringan dan melakukan pembelaan diri dengan menggali jauh ke dalam tanah berlumpur.

Sebagaimana dilansir rocketnews24, baru-baru ini, seorang lelaki di China mengalami nasib malang gara-gara ada seekor belut  dewasa dengan saiz 50 cm dan berat sekitar 600 gram berjalan ke dalam usus besarnya dan terjebak di dalamnya. Insiden itu membuatnya harus segera dilarikan ke hospital untuk melakukan pembedahan kecemasan.

Dalam operasi yang berlangsung sepanjang malam itu, beruntungnya belut itu berjaya dikeluarkan dari usus besarnya. Seperti tertulis dalam blog, belut tersebut bahkan masih bernafas ketika diekstrak.


Jadi, lain kali jika anda atau seseorang yang anda kenal hendak bermain di paya, pastikan bahawa pakaian dalam anda ketat dan tidak dapat dimasuki sesuatu. Kerana bukan tidak mustahil, belut atau ikan kecil boleh tersasar ke dalam dubur atau saluran lain di sekitarnya.sumber




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers