Friday 29 November 2013

Filled Under:

Video ! Lelaki Ini Potong Kaki Sendiri Kerana Penyakit Aneh.

 Seorang lelaki yang berkerja sebagai petani melakukan aksi nekad dengan memotong kakinya sendiri dengan menggunakan pisau buah dan gergaji besi hal ini sengaja ia lakukan kerana doktor tempatan tidak mahu melakukan pemotongan terhadap kakinya .

Bukan tanpa alasan kenapa lelaki bernama Zheng Yanliang , 47 berasal dari desa Dongzang di wilayah Hebei , China sampai mahu memotong kakinya sendiri tanpa ada bantuan perubatan , awalnya lelaki ini mengidap penyakit aneh yang tidak diketahui penyebabnya . Setelah berubat ke klinik desa akhirnya Zheng dirujuk ke hospital yang lebih besar di Beijing , namun usaha utuk merujuk Zheng sepertinya sia sia doktor yang memeriksa Zheng tetap tidak mengetahui apa yang sebenarnya dialami oleh lelaki ini . 

Kerana kehabisan wang Zheng pun kembali pulang ke desa , nah suatu hari kakinya terasa sakit sekali membuat dirinya tidak tahan untuk menahan rasa sakitnya , akhirnya dengan nekad Zheng mengambil gergaji besi dan pisau buah untuk memotong kakinya sendiri .

 Dengan beralaskan tuala Zheng kemudian memotong kakainya dan memerlukan masa 20 minit untuk memotong tulang kakinya . Cerita Zheng yang memotong kakinya sendiri akhirnya tersebar di internet China , banyak orang yang berkata apa yang dialami Zheng . " Kita menghabiskan ratusan bilion untuk bantuan luar negeri , dan punya cadangan pertukaran asing lebih daripada satu trilion , tapi rakyat kita menggergaji kakinya di rumah , " kata seorang pengguna Weibo .

jom layan video menarik ini :








1 comments:

  1. Doktor pun takut kena saman kot.. Biasalah kalau China..

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

Followers