Wednesday 22 January 2014

Filled Under:

Misteri Padang Rumput Yang Beralun-alun Apabila Dipijak.Video

 Dunia mempunyai banyak fenomena yang unik dan belum dapat dijelaskan . Salah satunya adanya " tilam air "  pada tanah yang berumput . Ya , sepetak tanah yang berumput menjadi kenyal seperti puding .

 Fenomena aneh itu diabadikan dalam rakaman video yang  terjadi di sebuah laman belakang kedai di Portland , Oregon , pada Jun 2012 . Dalam video itu kelihatan seseorang lompat - lompat di atas tanah itu yang akhirnya bergerak - gerak seperti belon air . Akhirnya fenomena itu dibincangkan stesen TV CBS yang menimbulkan spekulasi awam , salah satunya teori " panacam " . 

 Pihak pembangunan akan meletakkan lembaran plastik di tanah yang terjejas teruk   kemudian menanam rumput di atas tanah yang diletakkan di atas plastik , " kata seorang pekerja disitu . " Jika perkara ini berlaku , maka kemungkinan airnya pecah dan memenuhi plastik di bawah lapisan tanah mencipta buih . " Selain teori buih air , masih ada kemungkinan lain iaitu faktor gas alam di bawah tanah . " Bagaimanapun ada plastik di bawah tanah dan apa - apa yang ada di plastik itu menimbulkan gelembung , " tambah pekerja  tersebut . 

Boleh dilihat di YouTube bahawa kewujudan " tilam air rumput " di Oregon itu bukan satu - satunya . Fenomena ini disebut - sebut biasa dijumpai di lapangan golf , salah satunya yang berukuran 18 inci di Greywolf Golf Course . Khabarnya hal itu disebabkan oleh pecahnya paip gas di bawah tanah lapangan golf . 

                      Inilah video fenomena " tilam air " di tanah berumput :










0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers