Saturday 17 November 2012

Filled Under:

info!! Rahsia Harry Potter dan JK Rowling




Ianya mengandungi 5 siri arikel mengenai JK Rowling dan naskah terhebatnya Harry Potter .. Namun begitu kehebatanya dibongkarkan oleh zamrispoon .. terdapat pelbagai misteri dan rahsia yg telah dibongkarkan .. sama-sama mencari kebenaranya 

Sisi gelap Harry Potter (5)
JK. Rowling menggunakan anagram dengan menuliskan "Desire" sebagai "Erised". Anagram merupakan pengekodan kata atau kalimat yang sering digunakan Ksatria Templar dan kelompok-kelompok okultis lainnya. Sekarang, kita akan mengulas satu demi satu simbol, benda, istilah, dan segala hal yang berkaitan dengan sihir. Tentu tidak semuanya kerana hal itu teramat banyak terdapat di dalam buku mahupun filem pertamanya. Beberapa di antaranya adalah:



Burung Hantu (The Owl)
Burung Hantu sekarang sering diidentitikan sebagai simbol kebijaksanaan dan pengetahuan. Ini sebenarnya pengertian yang salah dan sudah dimanipulasi. Simbol Burung Hantu (The Owl) berpunca dari akar kabbalah dalam ritual Osirian Mesir Kuno yang mewakili sosok Dewi Iblis bernama Lilith. Burung ini sejak lama menjadi simbol bagi okultisme, shamanisme, dan sejumlah ritual Luciferian (penyembahan syaitan). Dalam mitologi okultisme, Dewi Iblis Lilith diyakini sebagai isteri pertama Adam sebelum Eva. Disebabkan Lilith ingin menguasai semuanya, termasuk menguasai Adam, maka dia dibuang ke bumi dan kemudian berkahwin dengan Lucifer, The Fallen Angel, yang juga dibuang dari syurga ke bumi. Perkahwinannya dengan Lucifer menghasilkan Baphomet, makhluk setengah manusia setengah haiwan dan juga makhluk androgini (berkelamin ganda). Atau yang lebih dikenali sebagai Kambing Iblis atau Goat Mendez. Ini merupakan simbol utama Gereja Setan. Simbol kepala Baphomet ini ada dalam seni bina tata ruang Menteng, kawasan elit yang dibina Freemasonry Belanda di awal abad ke-20 sebagai pusat kekuasaan Jakarta dan juga Malaysia. Illuminati dan Bohemian Groove merupakan dua kelompok rahsia Luciferian yang mengambil The Owl sebagai salah satu simbol utamanya.




Orang-Orang Berjubah Hitam
Jubah hitam merupakan pakaian ritual kaum Luciferian atau penyembah setan. Gereja setan, seperti halnya Illuminati, Freemasonry, Rosikrusian, juga mengenakan jubah hitam dalam menyelenggarakan ritualnya.
kucing
Kucing merupakan haiwan kesayangan Firaun dan seekor binatang yang dekat dengan budaya sihir Osirian Mesir. Kucing hitam dalam mitologi Barat dan Okultisme dikenali sebagai The Devil Cat atau Kucing Setan. Dalam kepercayaan tahyul sebahagian masyarakat kita pun dulu dikenali jika orang mati dilompati kucing hitam maka dia akan boleh hidup kembali





Tanda Kilat (Lightning atau Thunderbolt)
Voldemort membunuh kedua-dua orang tua Harry Potter namun gagal menghabisi Harry Potter yang masih bayi. Voldemort hanya berjaya membuat luka gores di dahi Harry Potter di mana luka gores itu (Scarface) berbentuk kilatan halilintar atau yang dikenal juga sebagai Thunderbolt. Kilatan halilintar itu mirip dengan simbol kilat menyerupai huruf S. Ini pun merupakan simbol iblis. Dan simbol ini masih membekas dengan cukup nyata di kening Harry Potter sehingga dia dewasa.

Tahukah anda jika simbol kilat yang sama juga dipakai oleh Anton Szandor La Vey, pengasas Gereja Setan, sebagai salah satu simbol medalion Gereja Setannya, di mana simbol kilat diletakkan di tengah simbol Pentagram terbalik (Baphomet). Selain itu, simbol kilat serupa juga dipakai sebagai simbol pasukan elit Nazi Hitler, SS-Waffen, yang juga merupakan pasukan rahsia okultis Hitler di bawah komando Heinrich Himler. Kristian menganggap simbol kilat ini sebagai perwujudan syaitan. Dalam Injil Lukas 10: 18, Yesus disebutkan mengatakan, "Aku melihat syaitan jatuh dari surga bagaikan kilat." Kemudian, "Dan kamu akan melihat, namanya akan tergores di bahagian hadapan wajahnya." (Rev 22:4)
Mirror of Erised
Dalam siri pertama, terdapat sebuah cermin yang boleh mewujudkan keinginan Harry Potter, disebut sebagai The Mirror of Erised (Bab 12). Disini JK. Rowling menggunakan sebuah anagram dengan menuliskan "Desire" sebagai "Erised". Anagram merupakan salah satu bentuk pengekodan kata atau kalimat yang sering digunakan Ksatria Templar dan kelompok-kelompok okultis lainnya untuk menyembunyikan mesej rahsia mereka. Salah satu keinginan Harry Potter adalah melihat sosok kedua ibu bapanya yang diwujudkan oleh cermin tersebut.

Siapa pun tahu, cermin merupakan peranti utama okultisme dalam melihat masa lalu dan masa depan (meramal). Dalam buku "AZ of Wicca" (Gernina Dunwich, hal.114) disebutkan, "Amalan ramalan yang merpakan amalan sihir untuk mengetahui masa lalu, sekarang, atau masa depan selalu menggunakan media cermin atau kaca, bola kristal, lilin, bayangan air, dan sebagainya. "Ensiklopedia Okultisme juga menyentuh tentang benda yang satu ini. Dikatakan, "Orang-orang yang mempelajari okultisme selalu menggunakan cermin untuk boleh melihat dunia roh ..." (Gerald & Grosset, Dictionary of the Occult, p. 153)

Harry Potter 6 Wallpaper for PC no19490

Alkemi dan Nicholas Flamel
Alkemi merupakan ilmi kimia abad pertengahan di Eropah yang konon mampu mengubah logam biasa menjadi emas. "Secara simbolik, ilmu kimia abad pertengahan adalah suatu seni yang kebatinan untuk mengubah bentuk manusia yang rohani ke dalam suatu format yang lebih tinggi dan abadi." (Geddes & Grosset, Dictionary of the Occult, hal. 15-17). Sejarah dunia mengenal salah seorang tokoh alkemi utama bernama Nicholas Flamel, di mana nama ini dengan jelas telah digunakan JK. Rowling sebagai salah satu karakter siri pertama Harry Potter yang menjaga batu bertuah. salah satu Ritual Masonic memang dekat dengan penggunaan batu-batu yang setelah melalui prosesi sihir tertentu dianggap mempunyai tuah atau keajaiban. Selain yang sudah dipaparkan di atas, ada banyak simbol-simbol atau mahluk okultis lainnya yang dipaparkan dalam Harry Potter siri pertamanya, antara lain: Quidditch, Sapu Terbang, Nimbus, Anjing Berkepala Tiga, Quirell, dan Catur. yang belakangan , Catur (The Checkered) jelas-jelas merupakan simbol Freemasonry. Hampir seluruh loji Freemason di seluruh dunia mempunyai lantai kotak-kotak hitam putih yang disebut The Checkered Floor, yang digunakan dalam ritual inisiasi calon Mason baru atau kenaikan darjat keanggotaan. inisiasi Lindsay Lohan sebagai anggota The Kabbalah Center of Los Angeles dilakukan Madonna di atas pentas pembukaan MTV Award di tahun 2003 di mana lantai panggung direka berbentuk papan catur
.




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers