Monday 10 June 2013

Filled Under:

Bendera Terbesar Didunia Bersaiz 3 Padang Bola Sepak..

Salam  semua... Kali ini entri berkisarkan tentang bendera terbesar didunia , di khabarkan bendera ini mempunyai keluasan  3 padang bola sepak .. hahaha.macam x percaya la plak. 

Guinness World Records mencatat rekod bendera terbesar di dunia terbaru seberat 5 tan memerlukan masa berminggu-minggu untuk menjahit benang ini dengan menghabiskan 44 miles (70 km) benang.Wow !! Panjang nyer benang digunakan..
 Tenaga kerja  sekitar 200 orang dan beberapa jam untuk membentangkan bendera yang berukuran 349 x 227 meter ini atau sekitar tiga kali luas lapangan bola.

     "Sangat menyenangkan dapat menobatkan gelaran rekod bendera terbesar dunia terbaru, Selamat Romania! ", Kata Jack Brockbank, wakil-wakil dari Guinness World Record setelah mengukur bendera tersebut.sumber

Ia mengatakan bahawa bendera Romania yang berwarna merah, kuning dan biru meliputi kawasan seluas kira-kira 79.290 meter persegi (853.478 kaki persegi), mengalahkan rekod sebelumnya yang dipegang oleh Lebanon.YE KEW ??. hahaha .. kalau korang x percaya jom saksikan foto-foto di bawah, ayuh jangan tunggu lagi jom saksikan ...


















0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers