Sunday 14 July 2013

Filled Under:

Negara Chile Punyai Kolam Renang Terbesar Di Dunia

Algarrobo - Hampir setiap hotel mempunyai kolam renang tetapi tidak semua daripada mereka mempunyai kolam renang terbesar di dunia. Dalam resort San Alfonso del Mar, Chile, terdapat kolam renang yang besar di dunia disenarai dalam rekod Guinness World Records.

Bayangkan anda sedang berenang di kawasan seluas 20 hektar, dengan kedalaman yang paling dalam 383 meter. Sudah tentu merasakan berada di laut. Saya tertanya-tanya jika kolam itu dinobatkan sebagai kolam renang tertinggi di dunia oleh Guinness World Records, seperti yang dilihat dari laman web rasmi Guinness Rekod Dunia.

Kolam renang terletak di San Alfonso del Mar resort yang terletak di bandar Algarrobo, Chile. Tepat kira-kira 100 km dari ibu negara Santiago, Chile. Sebagai kolam renang yang terbesar di dunia, kolam ini memerlukan 66 juta gelen air untuk mengisi kolam keseluruhan.

Dari mana datang musim bunga ini? Ia adalah dari air laut yang telah diluluskan oleh kerajaan negara chile  melalui fasa pemeriksaan supaya air tidak akan rasa masin. Semua teknologi yang digunakan di sini baru-baru ini, jadi air masih akan kelihatan biru dan suhu tetap sama.

Apabila dibandingkan dengan kolam Olimpik umumnya, kolam renang ini adalah 20 kali ganda lebih besar. Anda bukan sahaja boleh berenang di sini, tetapi juga berjemur di
tilam belon  yang terapung di atas air, atau mengambil kapal layar kecil ataupun kayak juga.

Pelancong yang berenang juga akan dimanjakan dengan pemandangan pantai yang indah di selatan Chile yang  dan cantik. Kerana, kolam terbesar di dunia terletak di tepi pantai. Terdorong nafsu anda untuk berenang di sini?














1 comments:

Nuffnang Ads

Followers