Saturday 13 July 2013

Filled Under:

Unik ! Sebuah Patung Diperbuat Dari Majalah Komik The Avengers


Seorang artis Andrew Vickers, membuat sebuah patung dari  kertas buku  komik edisi pertama dari tokoh superhero The Avengers. Patung unik ini dijual dengan harga 20,000 poundsterling .


Vickers, membuat sebuah patung berukuran manusia dengan gaya yang sedang ingin melompat. Patung unik yang diberi judul "Paperboy" ini terbuat dari potongan-potongan komik The Avengers edisi pertama.


 

"Saya melihat kotak komik di rumah dan akhirnya saya memutuskan untuk tidak membuangnya," ujar Vickers, seperti dikutip Daily Mail.


 

"Saya tdak tahu apa yang akan saya lakukan dengan komik sebanyak itu. Saya hanya berfikir mereka adalah hal yang indah. Saya mempunyai komik ini selama berabad-abad sehingga saya mendengar tentang pameran dan memutuskan untuk membuat patung," jelas lelaki asal Sheffield.


 

Ahli komik, Steve Eyre, berkata bahawa patung ini terbuat dari potongan komik yang sangat klasik yang diterbitkan oleh Marvels Comics. Komik ini adalah edisi pertama dari komik The Avengers yang bernilai 10,000 .


 

"Saat saya berjalan mengelilingi karya seni ini, di kaki kanannya ada sebuah cover dari The Avengers nombor satu," ujar Eyre.

"Komik ini diterbitkan pada  tahun 1963 . Lalu saya mula mencari dan ada enam komik lain pada patung tersebut sehingga patung ini bernilai " ungkap lelaki berusia 52 tahun ini.







0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers