Sunday 8 September 2013

Filled Under:

Pelik ! Lelaki Ini Membeli 55,000 Gaun Untuk Isterinya



Boleh jadi Paul Brockman adalah suami yang paling romantis di dunia. Bagaimana tidak, selama 56 tahun terakhir dia sudah membelikan sebanyak 55,000 gaun hanya untuk isterinya. Angka yang sangat hebat bukan?

Kebanyakan para suami mungkin akan complain melihat kebiasaan isteri yang gemar membeli-belah. Hal itu berbanding terbalik dengan Paul. Justru  itu Margot,  isteri yang malas belanja dan lebih suka membersihkan rumah. Sementara Paul menginginkan Margot tampil cantik dengan memakai pakaian yang berbeza setiap kali mereka berdansa.

Awalnya Paul mempunyai sepuluh pakaian yang didapatnya secara percuma di tempat kerjanya. Kemudian gaun itu diberi pada Margot yang masih menjadi kekasihnya. Ketika sudah berkahwin, ia bekerja sebagai kontraktor dan mempunyai banyak wang sehingga Paul makin rajin membelikan gaun dan rutin berdansa seminggu sekali.

Tanpa terasa di tahun 1988 Margot sudah mempunyai 25-26 ribu gaun. Paul biasanya membeli pakaian selepas pulang bekerja. Seperti dikutip oddity central (29/8), dia bahkan boleh membeli 30 gaun sekaligus! Teramat terobsesinya dengan gaun, dia tak pernah berfikir apakah gaun itu muat pada  isteriya lagi ?. Dia juga tak ada masalah dengan harga gaun d. Sayangnya gaun itu tak pernah dipakai Margot.




 
Lelaki ini tersenarai 55 ribu gaun untuk isterinya

Kebiasaan belanja gaun itu sempat diprotes Margot, tapi Paul tetap saja terus membeli sampai berjaya mengumpul kira-kira 55 ribu gaun. Kini di usia ke-78 tahun Paul sudah bersara dan tidak pernah membeli pakaian lagi.

Meski pun sudah menghabiskan banyak wang, Paul mengaku tidak pernah menyesal dengan apa yang dilakukan. Koleksi pakaian yang nilainya dianggarkan sebanyak berbilion dollar itu kini mula dijual.

Beruntung sekali ya Margot mempunyai suami sebaik Paul ini. Bagaimana dengan suami anda ladies?




2 comments:

  1. waa kalo bab dress ne mmg fae suka tgk :D

    ReplyDelete
  2. membazir sangat dah ni.. ada yg tak pernah pakai.

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

Followers