Sunday 27 October 2013

Filled Under:

Menarik ! Seni Karya Patung Yang Indah Dari Tunggul Kayu Mati



Tunggul kayu hanyut atau terbiar di kebun selalunya akan dibuang atau dibakar dan tidak ramai yang tahu ia sebenarnya boleh memberi pendapatan lumayan jika dijadikan barangan kraf tangan sehingga mencecah ribuan ringgit.Jom kita kita lihat apa yang berlaku di 
Bandar Ukraine .Moh kita semak :



Bandar Ukraine Simferopol telah berubah menjadi sebuah galeri seni bandar oleh seorang seniman misteri yang mengukir patung kayu dari tunggul kayu mati. Kini ada puluhan karya-karya yang luar biasa berada di seluruh bandar Crimea.

Tidak ramai masyarakat di
Bandar Ukraine yang tidak mempedulikan ketika karya kayu pertama mula muncul di pelbagai tempat di Simferopol, tetapi dalam waktu yang tahun terakhir ini, bandar ini penuh dengan patung-patung unik ini.

 Penduduk tempatan pun tertanya-tanya siapa di sebalik pengukir patung-patung ini? Khabar angin di tengah masyarakat kota pun menjadi buah mulut siapakah artis seni tersebut, Kerajaan tempatan, kumpulan seni tempatan atau patung-patung tersebut muncul secara ajaib? .

Namun media tempatan akhirnya berjaya menjejaki " si pelaku". Namanya Igor Dzheknavarov, dan dia bukan pemahat terlatih atau tukang kayu, tapi tukang masak. "Masakan adalah seni terbesar dari semua," katanya berjenaka kepada wartawan 

. "Jika anda boleh menggoreng kentang, anda boleh melakukan apa saja." Sepuluh tahun yang lalu Igor belajar sendiri cara memahat, dan pada satu titik mula menggunakan kemahiran baru ditemui untuk meningkatkan paparan seni memahat di kotanya. Dia menyebut dirinya seorang co-artis, kerana semua karyanya yang diilhamkan oleh garis unik dan selekoh dari pohon yang mengukir.Sungguh menggagumkan .











0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers