Sunday 17 November 2013

Filled Under:

Video Sedih ! Anjing Menangis Didepan Kubur Tuannya

 

Anjing adalah mamalia yang telah mengalami domestikasi dari serigala sejak 15,000 tahun yang lalu atau mungkin sudah sejak 100.000 tahun yang lalu berdasarkan bukti genetik berupa penemuan fosil dan ujian DNA. Penyelidikan lain mengungkap sejarah domestikasi anjing yang belum begitu lama. Ok kali ini bukan cerita tentang asal usul tentang anjing tp tentang anjing yang begitu setia kepada tuannya walaupun tuannya telah mati . Jom kita hayati kisah tentang anjing ini.

Anjing terkenal sebagai salah satu binatang yang setia. Ada banyak kisah anjing-anjing setia pada tuannya, salah satunya adalah anjing legenda bernama Hachiko yang sudah difilemkan di Jepun dan Antarabangsa.

Baru-baru ini, ada sebuah video yang akan membuat anda ikut merasakan kesedihan anjing malang ini. Anjing ini bernama Wiley dari Lockwoodd Animal Rescue Center di California. Dalam video tersebut, sang anjing teresak-esak sedih kerana kehilangan wanita tua yang menjadi tuannya.

Wiley nampak begitu kehilangan dan berbaring di batu nisan Gladys sambil menangis tanpa suara, hanya seperti anak kecil yang menangis teresak-esak dan membuat kita yang melihatnya akan merasa terharu.  


                                                                Jom layan video ini :





0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers