Monday 30 December 2013

Filled Under:

Kerana Ingin Pecah Rekod Dunia Lelaki Ini Dibakar Selama 6 minit.VIDEO


Seorang stuntman di Austria berjaya memecahkan rekod dunia dengan aksi membakar diri . Joe Tvdtling mencatatkan namanya sebagai manusia yang dibakar paling lama di dunia . Tentu saja , Joe mengenakan pakaian keselamatan semasa dibakar .


 Ia mengenakan pakaian buatan syarikat Texport yang terjamin keselamatannya dengan bahan bertaraf tinggi . Joe bersiar - siar di jalanan Aalzburg dalam keadaan terbakar api selama 5 minit 41 saat sebelum akhirnya menyerah oleh panas dan dipadamkan oleh bomba .

 Lelaki berusia 33 tahun itu juga mendapat gelaran sebagai " yang paling lama dibakar seluruh badan tanpa bekalan oksigen " . Isterinya sendiri , Julia , yang menyala api di tubuh Joe .

 " Dia selalu tahu bagaimana caranya membuat panas untukku yang tepat , " ucap Joe . " Jadi pemilihan dia untuk menyalakan api di aksi kali ini adalah yang paling tepat . " Joe berjaya bengkok rekod sebelumnya yang dipegang Jayson Dumenigo dari Amerika dengan beza masa tipis , 5 minit 25 saat .

 Pemecahan rekod ini nampaknya tidak terlalu sukar baginya kerana merupakan stuntman profesional . Pihak Guinness World Records sendiri tidak melarang pemecahan rekod dilakukan oleh profesional dan melakukannya untuk kepentingan profesion . Joe pernah menjadi stuntman di filem George Clooney , " The Monuments Men " .

 Ia juga pemegang " Hall of Honours Award " , yang pernah diraih Jackie Chan , sebagai pelakon pengganti aksi berbahaya menggunakan kereta.







Jom layan video berikut ini:






0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers