Saturday 4 January 2014

Filled Under:

Gara-gara Misai Lelaki India Ini Ditahan Oleh Imigresen UAE

Zaman sekarang anda harus berhati - hati jika ingin keluar negera . Pastikan wajah anda yang sekarang sama dengan foto yang ada di pasport . Baru - baru ini pasport seorang lelaki India  ditahan gara - gara perbezaan misai .

Insiden ini bermula apabila Sujeev Kumar , seorang engineer komputer , terbang dari India ke Emiriah Arab Bersatu . Sesudah sampai di Airport Sharjah ia harus berurusan dengan pegawai imigresen untuk pemeriksaan data diri .

 Bagaimanapun, selepas pemeriksaan pegawai itu tidak bersedia untuk kembali pasportnya itu. "Selepas cap pada pasport saya , dia terus memerhatikan gambar itu dalam pasport saya , " cerita Sujeev . " Dia bertanya kepada saya bagaimana saya memberus misai dan kemudian ketawa. " Sujeev misai kali ini ia berbeza banyak dengan gambarnya pada pasport .



 Namun kini misai Sujeev sudah semakin tumbuh panjang ke sisi  kanan dan kiri . Yang membuat Suujev semakin merasa bingung dankeliru apabila pegawai imigresen tidak mahu mengembalikan pasportnya . Padahal saat itu sedang banyak orang menunggu di belakangnya . " Jika kamu ingin pasport ini kembali , cukur dulu misaimu itu , " perintah pegawai imigresen .

 Namun hal ini ditolak  oleh Sujeev . " Aku sudah tinggal di sini selama 9 tahun dan aku tidak pernah mencari hal seperti ini , " ujar Suujev . " Ini sedikit tidak sopan . " Petengkaran  itu berakhir selepas Sujeev melaporkan kepada ketua pegawai imigresen . Pegawai imigresen tersebut akhirnya mahu mengembalikan pasport Suujev setelah diperintah oleh penyelianya .




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers