Monday 13 January 2014

Filled Under:

Menakjubkan Motorsikal Berbentuk Burger Yang Pertama Didunia.


Lelaki ini boleh dikatakan sebagai peminat hamburger paling fanatik di dunia . Bagaimana tidaknya ? Kecintaannya kepada junkfood itu membuatnya mengkoleksi segala hal tentangnya , termasuk sebuah motosikal unik .

Dinamakan Hamburger Harley , motor ini menjadi satu - satunya motor di dunia berbentuk hamburger . Harry Sperl merekabentuk sendiri motor tersebut .

Ia mengubah bahagian body motor menjadi bentuk hamburger gergasi . Tidak hanya itu , shockbreaker nya ini pun diubah ke menjadi bentuk botol sos tomato dan handle berupa acar timun . Harry juga menambah satu roda di motosikalnya ini demi menjaga keseimbangan lebih baik .

Lelaki berusia 57 tahun ini telah mencintai burger sejak 23 tahun lalu . Kecintaannya terhadap makanan yang berasal dari Amerika itu membuat koleksi mereka semua barangan dan alat berbentuk burger . Bahkan , rumah Harry digelar sebagai " Burgerbilia .








" Hamburger mempunyai rasa yang sangat enak , " jelas Harry . " Bentuknya juga kelihatan bagus . Selain itu , burger adalah ikon Amerika Syarikat . "

Meski terlahir di Jerman , Harry mengaku sangat mencintai Amerika . Ia juga mengaku ingin mengubah rumahnya menjadi sebuah muzium bertema burger bagi orang banyak . " Aku suka apa-apa tentang Amerika seperti cuaca , pantai , gaya hidup , juga makanan tentunya . "








0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers