Monday 6 January 2014

Filled Under:

Menakjubkan -Sungai Tanpa Hulu Yang Diselubungi Misteri .VIDEO

Sungai pelik  ini yang dikelilingi dengan pokok kelapa dan mempunyai air yang jernih berwarna biru membuatnya kelihatan seperti sungai syurga di Filipina .

Tapi sungai yang mempunyai nama Hinatuan ini yang membelah pulau Mindanao dan juga kedua terbesar di bahagian selatan wilayah Filipina ini tidak mempunyai sumber air yang tidak diketahui asalnya .




Sebenarnya semua sungai mempunyai hilir atau hulu . Tetapi berdasarkan luasnya mulut gua yang besar tersebut yang lansung menuju kedalam bumi , dasar sungai tersebut bahkan tidak boleh dilihat . 


Bahkan para penyelam pernah melakukan kajian untuk mencari dasar sungai , tapi semakin dalam para penyelam tersebut justru mencari beberapa gua lagi yang makin kecil dan sempit . Inilah dasar yang menjadikan sungai tersebut dinamakan sungai tanpa hulu .



Jom saksikan video sungai tanpa hulu:





Sungai yang dianggap sebagai salah satu tempat pelancongan paling indah di Filipina ini mengalir terus ke Lautan Pasifik .



 Kerana berdekatan dengan laut , beberapa orang percaya sungai ini terbentuk ketika air laut mengalir melalui terowong panjang dan gua - gua yang dalam ke bawah tanah yang akhirnya muncul ke permukaan disaat musim panas . Ditempat ini juga dijadikan pengunjung untuk melatih kepakaran berenangnya.











0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers