Tuesday 4 February 2014

Filled Under:

Perisai Unik Diperbuat Dari Gabungan Air Liur Larva Caddisfly Dengan Emas

 .Pernah anda lihat serangga disalut  emas ? Ini dia seniman  dari Perancis Hubert Duprat membekalkan larva Caddisfly dengan bahan-bahan berharga seperti serpihan emas , opal, biru, delima, dan mutiara yang mereka gunakan untuk membina sarung perlindungan yang boleh digantung dan dipakai sebagai keping unik barang kemas.

Larva Caddisfly hidup dalam sungai dan anak sungai, di mana mereka mengumpul bahan-bahan semula jadi seperti batu, pasir, ranting dan hanya kira-kira apa-apa lagi mereka boleh membawa untuk membina Perisai yang memberikan perlindungan daripada pelbagai ancaman.



Jom lihat video berikut :




Larva Caddisfly akan menggabungkan semua serpihan dengan sutera dikeluarkan melalui kelenjar air liur yang terletak berhampiran mulut mereka. Menggunakan fakta ini, Hubert Duprat meletakkan larva Caddisfly dalam bekas yang dan menggantikan bekalan bangunan biasa dengan bahan-bahan yang berharga dan separa berharga dan membolehkan sifat semulajadi larva Caddisfly membina perlindungan badan mereka.

Ini kerjasama unik di antara seni dan alam semula jadi hasil keputusan yang memberangsangkan dalam bentuk ukiran satu jenis hujungnya bahawa kadang-kadang kelihatan banyak yang lebih baik daripada beberapa pereka permata . Artis French melihat projek menarik sebagai usaha bersama.









0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers