Monday 3 February 2014

Filled Under:

Wanita Ini Telah Makan 10,000 Eyeshadow Selama 17 Tahun.

Wanita memang akan melakukan segala cara untuk menjadi cantik . Salah satunya dengan memakai banyak kosmetik . Namun wanita satu ini mengumpulkan kosmetik bukannya untuk kecantikan  tapi malah untuk dimakan . 

Dalam sebuah tayangan TV " My Strange Addition " , seorang wanita dari Toledo , Ohio , bernama Brittoni mengaku bahawa ia ketagih makan eyeshadow . Ia mengaku telah mengambil lebih dari 10 ribu eyeshadow sejak umur 5 tahun . 

Brittoni makan 15 eyeshadow setiap harinya dan menyukai warna kelabu metalik , coklat dan putih . " Anda boleh membayangkan rasanya hanya dari lapisan warna apa yang anda makan , " kata Brittoni . " Rasanya sama saja seperti anda ketagihan makan gula - gula  . " 

Sementara itu teman lelaki Brittoni , Josh , mendedahkan ketakutannya   ketika mengetahui  teman wanita mengidap ketagihan yang sangat aneh . " Ketika dia mula makan kosmetik , dia seperti badut gila , " kata Josh . " Aku menciumnya dan aku merasakan bau kosmetik , ini sangat mengerikan . "

 Wanita 22 tahun ini juga bercerita bahawa akibat ketagihan tersebut , ia pernah mengalami serangan jantung di usianya yang ke - 12 . Meskipun begitu , ia tetap tidak boleh menghentikan kebiasaannya untuk makan eyeshadow . Dalam cara tersebut , seorang doktor juga didatangkan untuk memperingatkan Brittoni akan bahaya mengambil kosmetik .

 Doktor itu menjelaskan bahawa bahan asas pembayang mata yang merupakan arsenik , timah dan nikel sangat berbahaya jika dimakan kerana boleh mengakibatkan penyakit jantung , kanser atau kematian . Kenyataan doktor tersebut tentu menggugah hati Brittoni . Hasilnya , di akhirnya ia bersumpah untuk mulai menghentikan kebiasaannya memakan eyeshadow lagi .








0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers