Thursday 30 October 2014

Filled Under:

Menakjubkan! Hotel Unik Punyai 6668 Bilik Diperbuat Dari Lego.


Lego merupakan permainan kanak-kanak yang sangat terkenal di Amerika. Namun, sangat berbeza dengan di China.

Di China lego dijadikan bangunan hotel bertaraf yang mewah dan megah. Bangunan hotel unik ini terletak di daerah Sanya, China Selatan, terletak di antara sungai dan pergunungan. Kawasan ini memang sangat terkenal di China sebagai tempat destinasi pelancongan popular, kerana kawasan ini mempunyai pemandangan yang sangat indah.

Bangunan hotel unik ini di sebut dengan "Nine Trees Beautiful" yang ertinya sembilan pokok indah. Di sebut Nie Trees Beautiful kerana bangunan ini kelihatan seperti bentuk pokok yang sangat indah, dan terdapat sembilan bangunan yang seperti ini.


Jika dilihat dari jauh, hotel ini kelihatan seprti pokok-pokok yang mempunyai buah berwarna merah dan bergantungan. Kesembilan hotel ini dibahagi menjadi 1 hotel bintang tujuh, 1 hotel bintang lima, 1 apartmen dan 6 hotel hartanah.

Selain kelihatan sangat unik, bangunan hotel ini juga menawarkan pemandangan yang sangat indah, kerana letaknya bangunan hotel ini berada di tepi sungai, sehingga orang-orang dapat menikmati indahnya pemandangan sungai yang hijau tersebut.

Yang paling menakjubkannya lagi, hotel ini mempunyai bilik sebanyak 6668 bilik dan berjaya meraih Guiness World Record 2014 dengan bilik terbanyak di dunia.

Selain itu, hotel ini juga dilengkapi dengan pusat membeli-belah, bar, dan juga pawagam. Dan hotel ini nantinya juga akan menyediakan kapal persiar, agar para pelancong elit dapat merasakan pengalaman yang luar biasa di hotel ini.









1 comments:

Nuffnang Ads

Followers