Wednesday, 22 July 2015

Filled Under:

Tips Pratikal dan Mudah Dapatkan Bibir Berwarna Merah Muda Semulajadi.



Salah satu perkara yang boleh membuat wanita kelihatan semakin cantik dan seksi adalah bibir. Bibir yang seksi, sihat serta berwarna merah muda mempesona, boleh dipastikan wanita ini akan kelihatan semakin cantik dan luar biasa. Bagaimanapun warna kulit seseorang, ia akan selalu menginginkan warna bibir yang seksi dan cantik.


Salah satu warna bibir yang boleh membuat seorang wanita kelihatan semakin cantik, lembut juga mempesona adalah bibir berwarna merah muda. Percaya atau tidak, bibir yang cantik akan membuat senyum seseorang semakin cantik dan menarik. Untuk membuat bibir semakin cantik sendiri, cara segera yang boleh digunakan adalah memakai lipstik. Namun sayang, saat ini tidak sedikit lipstik yang mengandungi bahan kimia dan membahayakan kesihatan.

Lalu bagaimana membuat warna bibir merah jambu yang mudah dan praktikal tanpa secara semula jadi tanpa lipstik? Dikutip dari laman stylecraze.com, inilah beberapa cara mudah untuk dapatkan bibir berwarna merah jambu secara semulajadi.

Gula
Untuk buat bibir sihat dan bebas dari masalah bibir pecah-pecah serta kering, cara pertama yakni memanfaatkan gula. Gosokkan gula ke bibir anda secara lembut sehingga sel-sel mati di bibir mengelupas. Lakukan rawatan ini sekurang-kurangnya 2 kali dalam seminggu.


Madu
Cara kedua adalah dengan memanfaatkan madu. Gunakan madu sebagai topeng bibir. Campurkan 1 sudu besar madu, 2 sudu besar gula dan 1 sudu besar minyak zaitun kacau hingga rata. Jika gula sudah larut, gunakan sebagai topeng bibir. Sapukan secara lembut ke bibir anda lalu biarkan sekitar 20 - 30 minit. Jika sudah, bersihkan topeng dengan air suam. Lakukan cara ini secara teratur sekurang-kurangnya dua hari sekali.


Kelopak Mawar
Kelopak mawar sangat dipercaya mampu membuat bibir gelap menjadi lebih cerah dan berwarna merah jambu lembut. Caranya, ambil beberapa kelopak mawar lalu rendam dalam susu selama kurang lebih setengah jam. Selepas itu, tambah sedikit madu lalu campur ketiga bahan sehingga membentuk pes. Gosokkan atau urut lembut tampal di bibir anda selama kurang lebih 5 minit. Biarkan 20 - 25 minit lalu bilas bibir dengan air sejuk. Lakukan secara teratur dan dalam beberapa waktu ke depan, bibir anda akan kelihatan semakin cerah serta berwarna merah jambu lembut.


Serbuk Kunyit
Kunyit merupakan salah satu rempah yang mempunyai pelbagai manfaat untuk kecantikan. Selain mampu mengatasi jerawat dan mencerahkan kulit, serbuk kunyit juga boleh bantu mencerahkan dan melembutkan warna bibir. Caranya, ambil 1 sudu kecil serbuk kunyit lalu campur dengan 2 sudu teh susu. Kacau kedua bahan sehingga membentuk pes. Jika sudah, aplikasikan ke bibir sebagai topeng. Untuk hasil maksimum, gunakan setiap hari sebelum tidur.


Makan Buah dan Sayur
Cuba untuk memperbanyak makan buah dan sayur. Agar bibir semakin sihat dan berwarna merah muda, sangat disarankan untuk makan buah yang kaya vitamin C sebagai contoh sahaja tomato, strawberi, oren dan sebagainya.

Itulah cara mudah dan praktikal dapatkan bibir merah muda merona serta sihat. Agar saat melaksanakan cara ini berjaya, pastikan bahawa anda tidak merokok, minum kopi, menjilat bibir, menggigit bibir ketika tegang dan  pendedahan kepada cahaya matahari. Untuk lebih sihat dan berwarna cerah, pastikan pula untuk minum air putih cukup setiap harinya. Selamat mencuba dan semoga dapatkan bibir merah muda cantik seperti apa yang diinginkan.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs