Tuesday, 18 August 2015

Filled Under:

Anda Tetap Boleh Kurus Walaupun Malas Bersenam.



Jika anda tergolong orang yang malas, anda memerlukan motivasi tambahan untuk boleh melakukan sukan dan mengatur pola makan agar boleh menurunkan berat badan. Tapi tenang, semua pasti ada jalan keluarnya. Berikut ini adalah beberapa cara agar anda boleh menurunkan berat badan tanpa harus sukan yang dikutip dari allwomenstalk.com

Bergeraklah

Ketika anda sedang melakukan pekerjaan anda, lakukan gerakan-gerakan kecil. Sebagai contoh, jika anda meletak kereta, Parkirlah di tempat yang agak jauh agar anda lebih banyak bergerak. Selain itu, letakkan barang-barang anda agak jauh, di mana anda perlu berjalan untuk mencapainya.


Diet hanya dua hari dalam seminggu

Menurut kajian, orang yang menghadkan pengambilan kalori setiap hari dapat menurunkan berat badan sama dengan orang-orang yang diet dua kali dalam seminggu. Dalam dua hari tersebut, anda hanya tidak boleh mengambil karbohidrat dan hanya boleh makan sayur. Di hari lain, anda boleh makanan apapun yang penting sihat.


Snek tetap dihalalkan

Untuk boleh menjalankan program diet, anda tidak perlu berusaha memaksakan diri. Justeru anda perlu melakukan hal-hal yang boleh menjaga motivasi diet anda tetap berjalan, salah satunya adalah snek. Namun, anda sebaiknya memilih makanan ringan yang tidak merosakkan program diet anda. Pilihlah makanan ringan yang sihat yang kaya protein.


Jangan semabarangan minum

Beberapa jenis minuman ternyata boleh membuat berat badan anda naik. Contohnya adalah jus dan minuman yang manis-manis. Anda boleh memilih minuman seperti kopi atau the tanpa pemanis. Minuman-minuman tersebut ternyata juga mempunyai keupayaan untuk membuat anda tidak banyak makan.


Buat sukan anda ringkas dan berkesan

Kajian mendapati bahawa orang yang melakukan sukan 30 minit setiap hari dalam tiga bulan, boleh menurunkan berat badan lebih daripada orang yang bersenam 60 minit dalam sehari. Selain itu, sukan tanpa pendinginan ternyata justru melepas hormon yang boleh membuat lemak terkumpul di perut anda.


Atur pola tidur

Hati-hati dengan pola tidur anda. Sebabnya, kurang tidur boleh membuat anda makan lebih banyak dalam sehari. Selain itu, perkara tersebut juga dapat membuat Anda tidak mempunyai tenaga untuk bekerja, apalagi sukan. Jadi mulai sekarang, usahakan untuk tidur 8 jam sehari.






0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs