Monday 16 November 2015

Filled Under:

Menyusukan Bayi Yang Dibedah, Jururawat Ini Bikin Netter Tersentuh.


Sikap para pegawai kesihatan yang rela melakukan pelbagai cara untuk membantu kesembuhan pesakit selalu menjadi perbincangan hangat. Begitu pula dengan sikap yang ditunjukkan jururawat ini. Sejak beredar luas di media sosial, gambar seorang jururawat yang tengah menyusukan bayi  telah menyentuh banyak hati netter China.

Ketika itu, seorang bayi berusia 1 bulan harus menjalani pembedahan yang cukup sukar di rumah Hospital Shenzhen, China. Selama dilakukan pembedahan, bayi ini terus saja bergerak dan menangis sehingga menyukarkan para doktor melakukan pembedahan.

Seorang jururawat bernama Li Baoxia pun terus mengambil inisiatif mengangkat bayi tersebut dan menyusuinya. Selepas menyusu, bayi itu menjadi tenang dan  pembedahan dapat diselesaikan dengan baik. Semua orang dalam ruang pembedahan itu berkata ini adalah pengalaman yang sangat menyentuh.




Pembedahan  berjalan dengan lancar, ayah dari bayi itu pun menghampiri Li dan mengucapkan terima kasih. "Sebagai seorang ayah, saya mengucapkan banyak terima kasih," katanya. "Anda adalah seorang malaikat jururawat."




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers