Thursday, 28 April 2016

Filled Under:

Make-Up Artis Berasal Dari Rusia Ini Gunakan Ikan Mati Untuk Aksesoris Wajah.


Sukar membayangkan ketika seekor ikan mati menjadi sebuah aksesori di wajah. Namun perkara ini tidak menghentikan seorang make-up artis berasal dari Rusia bernama Elya Bulochka menggunakannya sebagai aksesori wajah untuk pemotretan bertemakan laut.

Meskipun kelihatan unik, rupanya idea ini mendapat banyak pertentangan dari para Followernya di Instagram. Sebahagian besar daripada mereka berkata, "ini bukan seni, hanya orang bodoh yang membunuh haiwan tanpa tujuan".



Awalnya Elya memuat naik gambar dirinya sedang memegang sebuah akuarium baru yang dibelinya dengan caption "Teka apa yang akan aku gunakan hari ini?". Selanjutnya dia memuat naik gambar seorang model mengenakan make-up  duyung, termasuk ikan angelfish yang telah mati, neon tetra dan berbagai ikan kecil lain.

Para Followernya pun menanyakan apakah ikan tersebut asli yang langsung dibenarkan olehnya.Ribuan Followernya di Instagram menganggap gambar ini menyeramkan yang membuat mereka memberikan komen .



"Hari ini seekor ikan mati, besok jari seseorang," tulis seorang netter. "Menjijikkan ini disebut sebagai seni make up," sahut yang lain. "Mengapa harus membunuh ikan? Mereka menjadi gila dengan fashionnya," tambah yang lain.




Namun rupanya komen  ini tIDak membuatnya gentar. "Sebelum menulis komen, ingat ketika anda makan daging terakhir, hanya daging anda yang mempunyai saraf dan merasa kesakitan. Ikan tidak merasakannya," balasnya.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs