Thursday, 28 April 2016

Filled Under:

Video.Reconnect, Buku Magnet Pertama Didunia Boleh Dipasang dan Dicabut .


Reconnect Buku Magnet PertamaDi Dunia, Salah satu buku terunik yang sekarang ini menjadi perbincangan netizen  adalah Rekonect, di mana buku ini merupakan sebuah buku catatan pertama yang menggunakan magnet. Magnet tersebut, ada di tulang buku juga ada di kertasnya, sehingga dengan adanya magnet tersebut, semua laman buku mahupun isinya boleh dipasang dan dilepas oleh pengguna, dan tidak lagi perlu untuk mengoyak kertas.



Rekonect  menjadi salah satu buku catatan terunik yang pernah ada. Fungsi utamanya boleh memberikan kemudahan bagi sesiapa yang menggunakan buku tersebut kerana selain tanpa lagi perlu koyak buku, akan tetapi dalam menulis nota yang mereka inginkan. Misalnya saja, ketika ingin mengambil selembar kertas, kamu hanya tinggal lepas dan magnet pun akan melepaskannya dengan sendiri.


Jika mahu kembali menyimpan lembaran yang tadi kamu lepaskan, kamu hanya tinggal mendekatkan kembali ke tulang buku, sehingga kertas akan kembali melekat. Menurut si pembuat, apabila buku unik ini boleh menjadi pengganti klip kertas binder yang sekarang ini kamu kenal. Sehingga, masa pun akan sangat berkesan dan lebih mudah dengan menggunakan Rekonect jika dibandingkan dengan buku biasa di pasaran.



Sampai berita ini disiarkan, ternyata Rekonect  masih dalam tahap pembangunan dan masih dalam tahap kajian sehingga si pembuat masih mencari dana bantuan yang mereka share di laman Kickstarter.Jom saksikan video berikut ini:








0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs