Wednesday 6 April 2016

Filled Under:

Misteri.Dihasilkan Selama 350 Jam, Anak Patung Ini Ada Jiwa dan Hidup.



Marina Bychkova merupakan seorang seniman yang terkenal dengan kemampuannya membuat anak patung porselin yang sangat realistik. Kreasinya tidak hanya sesuai anatomi tubuh tetapi juga mempunyai jiwa yang membuat penonton tertarik dengan ceritanya.
Anak-anak patung itu biasanya dibuat secara berbogel, misteri, bahkan mempunyai ekspresi sedih, seolah benar-benar terpengaruh oleh kehidupan dan takdir.  Anak patung cantik ini menarik perhatian melalui mata mereka yang "hidup" dan bibir yang sensual. Anak patung itu pun mempunyai semacam sendi di tubuhnya, sehingga mereka boleh diambil gambar dalam pelbagai pose yang mampu menunjukkan emosi kepada penonton.

  
Marina sendiri mula membuat  anak patung ini ketika usianya masih 6 tahun. Dia digerakkan oleh fakta bahawa dirinya tidak boleh bermain dengan  anak patung cantik yang ada di imaginasi dan mula belajar seni untuk membuatnya jadi nyata. Dia pun memerlukan sekurang-kurangnya 150 hingga 300 jam untuk membuat sebuah  anak patung.



Selain terkenal kerana hasilnya yang begitu halus, 
anak patung ini juga menunjukkan adanya lapisan sosial, psikoanalitik dan feminisme. Salah satu ciptaan yang paling luar biasa yang dibuatnya adalah karya yang ditujukan untuk pesakit kanser payudara yang berbentuk seorang gadis muda dengan kepala botak dengan mahkota berlian dan tidak memiliki payudara.




2 comments:

Nuffnang Ads

Followers