Tuesday 30 August 2016

Filled Under:

Kafe Tertinggi diDunia.



Sebuah kafe umumnya terletak di lokasi yang strategik dan mudah dikunjungi. Berbeza dengan lain, kafe di China ini justru terletak pada ketinggian beribu-ribu meter di atas paras laut.


Kedai kopi atau kafe yang terletak di atas puncak Dagu Galcier National Park, China itu baru selesai dibina pada Jun 2016. Bangunan kafe itu sebahagian besar terbuat dari kayu.


Kedai kopi atau kafe tersebut menyajikan pemandangan yang boleh memanjakan mata di tengah kejenuhan pada kota yang padat dan tercemar. Kedai kopi atau kafe yang kerap menjadi tempat singgah bagi para pendaki itu mempunyai laman luas yang boleh menjadi tempat berfoto.




Pengunjung juga tidak perlu bimbang dengan suhu yang mencapai kurang daripada 20 darjah Celsius semasa musim sejuk di sana. Kafe itu dilengkapi pemanas bilik yang boleh memberikan kehangatan dan keselesaan bagi pengunjung.

Meskipun berada di tempat terpencil, kafe tersebut tetap ramai dikunjungi pengunjung yang bukan pendaki. Hal itu lantaran lokasi kafe tersebut boleh dicapai dengan menggunakan cable car.






0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers