Sunday, 14 August 2016

Filled Under:

Video, Jom Saksikan Sensasi Kematian Dari Simulator Pembakaran Mayat.



Kematian tentu menjadi perkara yang pasti bagi setiap manusia. Namun apakah terfikir oleh anda untuk merasakan bagaimana proses penjelmaan, mulai dari meninggal dunia, dibakar ? Sensasi penjelmaan ini boleh anda rasakan melalui sebuah simulator kematian bernama Samadhi Death Simulator yang ada di Shanghai, China.

Samadhi Death Simulator rupanya sengaja dicipta agar masyarakat tidak terlalu takut dengan kematian. Melalui alat ini, pengguna awalnya diajak masuk dan tidur dalam sebuah peti. Seterusnya, pengunjung mula merasakan sensasi seolah-olah sedang dibakar dalam oven hingga dilahirkan kembali melalui rahim tiruan.

Untuk merasakan sensasi penjelmaan ini, pengunjung hanya perlu membayar US $ 68 . Tidak hanya sensasi kematian hingga reinkarnasi, pengunjung juga dapat menuliskan kata-kata terakhir sebelum "meninggal dunia" untuk dijadikan souvenir.

"Simulator ini sekurang-kurangnya memberikan kesempatan kepada kita untuk menenangkan diri dan memikirkan sesuatu yang berbeza mengenai permasalahan hidup," kata Lu Siwei, salah seorang pengunjung. "Apabila berjalan melalui pintu itu, mental anda akan berubah. Alat ini sangat hebat."

Sementara itu, Ding Rui, pencipta alat ini, mengakui bahawa tidak semua orang boleh mengucapkan selamat tinggal sebelum meninggal dunia. Ia pun berharap agar masyarakat dapat belajar tentang erti kehidupan dan tidak terlalu takut akan kematian.Jom saksikan video berikut ini:








3 comments:

Followers

networkblogs