Wednesday 21 September 2016

Filled Under:

Permandangan Nampak Cantik Tapi Sebenarnya ialah.....


Seniman Zaria Forman membuat lukisan yang luar biasa dengan melukis pemandangan gunung ais di Greenland yang nampak nyata seperti asalnya . Karya seninya ini diberi nama Chasing The Light . Karyanya ini merupakan penghargaan untuk ibunya yang meninggal kerana kanser otak . 


Dirinya juga berharap karyanya boleh meningkatkan kesedaran terhadap Global Warming dan perubahan iklim . Pada tahun 2012 , Zaria memimpin sebuah ekspedisi pelayaran ke pantai di barat laut Greenland .

 Dirinya mengambil gambar landskap Artik untuk digunakan sebagai inspirasi lukisannya . Sejak kecil Zaria sering melakukan perjalanan seperti ini dan menghabiskan masa kecilnya di pelbagai lokasi terpencil bersama keluarganya . 

" Ketika saya melakukan sebuah perjalanan , saya mengambil beribu-ribu gambar dan kemudian membuat lakaran kecil . Setelah saya kembali ke studio , saya mulai melukisnya berdasarkan ingatan saya , serta foto - foto , untuk membuat komposisi skala besar , " kata Zaria  .










0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers