Friday, 7 October 2016

Filled Under:

Inilah Laman Web Untuk Orang Mati.


 Manusia sebagai makhluk sosial mempunyai pelbagai media untuk berkomunikasi jarak jauh dengan banyak orang, seperti Facebook, Twitter, Instagram dan lain sebagainya. Namun, kini jejaring sosial tersebut tidak hanya milik manusia yang masih hidup. Orang yang sudah meninggal dunia pun boleh memilikinya.

Atas keinginan para ahli waris, jejaring sosial dibuat untuk mengenang si mati ,orang-orang dikasihi yang telah tiada. Nama dan kewujudan para simati pun diabadikan melalui laman web bernama Remembr. Dengan demikian, meskipun sudah meninggal, para simati  tetap boleh "hidup" di dunia maya.




Remembr merupakan kuburan virtual yang mempunyai fungsi hampir sama dengan Facebook. Keluarga boleh menulis, memuat naik foto dan video serta mengundang teman atau "melawat" kubur virtual lain.

Keluarga boleh mengakses dan mendaftar di laman web tersebut secara percuma. Keterangan tersebut dapat dilihat di halaman depan laman jejaring sosial Remembr.

"Simpan kenangan anda dari orang yang dicintai yang masih hidup dengan mengundang teman-teman dan keluarga untuk berkongsi detik-detik berharga dan membuat monumen yang indah, bermakna dan abadi dari kehidupan seseorang," tulis laman web tersebut. "Perkara ini mudah dilakukan dan percuma."




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs