Thursday 20 October 2016

Filled Under:

Pesan Menu Makan Sekarang 5 Tahun Lagi Baru Dapat Makan.


Sebuah restoran , Basement Bistro di Amerika Syarikat sangat eksklusif , setiap malam restoran ini hanya memasak 15 hidangan yang disajikan untuk 18 tetamu sahaja . Damon Baehrel , pemilik restoran tersebut membuat senarai tunggu kerana masakan yang ia buat benar - benar istimewa , salah satu hidangan yang terkenal bernama Acorn Ice cream Kon memerlukan masa satu tahun untuk membuat .


Perkara itu disebabkan kerana ia harus mengumpulkan biji - bijian lalu merendamnya selama berbulan - bulan untuk dijadikan bahan asas ais krim istimewa . Kemampuan memasak bekas pelumba motocross ini datang dengan sendirinya . " Aku tidak pernah melakukan kajian dan belajar dari buku memasak , " katanya . " Menurut keluargaku , aku hanya boleh melakukannya sendiri dan inspirasi itu akan datang terus dari alam .

 " Untuk dapat menikmati hidangan makan malam di restoran ini diperlukan wang US $ 225  per makanan . Beberapa selebriti terkenal juga masuk dalam senarai tunggu restoran ini seperti Jerry Seinfeld dan Martha Stewart . Bahkan Barrack Obama , dikhabarkan telah menempah meja sejak tahun 2011 . Sejauh ini , Restoran Basement Bistro berjaya memenangi pendapatan sebesar US $ 750 ribu setiap tahun .




Jom saksikan video berikut:






0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers