Tuesday, 15 November 2016

Filled Under:

Arak Dari Otak Kambing.


Bir merupakan minuman beralkohol yang paling banyak di minum di dunia dan mungkin bir juga menjadi minuman tertua di dunia , kerana bir tercatat sudah ada sejak sekitar tahun 5000 SM .

Bir merupakan minuman menarik yang paling banyak di sukai oleh manusia di dunia . Menariknya bir banyak di ciptakan dengan mencampurkan berbagai macam benda ke dalam bir agar terasa berbeza dengan bir lain .

Salah satu variasi bir di buat oleh TV Show popular The Walking Dead , Dock Street Brewing Co yang berpusat di Philadelphia . Untuk merayakan berakhirnya acara TV show tersebut , mereka mencipta bir zombie versi mereka sendiri , iaitu bir yang dibancuh dengan otak kambing .

Birir tersebut mereka buat dengan menggunakan gandum dan barli , kemudian di tambah dengan cranberry yang akan memberi warna merah pada bir ciptaan mereka tersebut .





Minuman ini mereka buat untuk merayakan berakhirnya acara TV yang paling popular dan banyak di sukai oleh orang - orang . Minuman kreativ ini di buat oleh Justin Low dan Brewery Representative Sasha Certo - Wane .

Mereka berdua adalah penggemar  TV tersebut , oleh kerana itu mereka mempunyai idea menarik untuk membuat bir zombie yang di seduh dengan otak kambing .
Berkat idea menarik mereka , bir zombie ini menjadi terkenal dan banyak di sukai oleh orang - orang




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs