Wednesday, 28 December 2016

Filled Under:

Budak Ini Kuat Melantak Pisang.


Suman Khatun mungkin jadi salah satu kanak-kanak tergemuk sedunia. Bagaimana tidak? Di usianya yang ke-9, ia mempunyai berat badan 100 kg. Berat badan Suman adalah 5 kali ganda anak-anak normal seusianya.

Budak perempuan yang tinggal di Bengal Barat, India, itu sendiri hampir 1 meter tingginya. Dalam rakaman dokumentari ditunjunkkan asal usul berat hebat Suman kerana nafsu makannya yang terlalu besar. Dalam seminggu ia menghabiskan 14 kg nasi, 8 kg ikan, 8 kg kentang dan 180 pisang serta makanan ringan .

"Semua rakan-rakanku kurus tapi aku gemuk," kata Suman. "Tapi aku tidak punya masalah dalam berdiri, duduk, tidur dan masih bermain serta berlari dengan rakan-rakanku."

Ibu bapa Suman sendiri mengaku tidak sampai hati untuk menolak keinginan anaknya untuk makan sentiasa. Walaupun begitu bunya, Beli Bibi, berkata ia mencari bantuan ke doktor untuk makan yang mengatasi ketagihan ini. .

"Saya bimbang mengenai masa depan saya kerana yang lain normal. Adakah menyakitkan," beber Beli Mak Cik. "Kami rasa dia menghidap hipertiroidisme tetapi dia keperluan dirawat. Dikawal Jika tidak, dia boleh mendapat diabetes atau serangan jantung."











0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs