Friday 20 January 2017

Filled Under:

Inilah Warna Air Arak Paling Pelik.


Biasanya bir berwarna kuning ataupun neutral, kini ada bir unik yang berwarna biru. Bir aneh itu dihasilkan di Jepun dengan jenama Bir Abashiri. Lalu bagaimana warnanya boleh biru?

Bir unik berwarna biru ini katakan dibuat dari lelehan gunung ais yang dikumpulkan dari laut Okhotsk di  pantai Jepun. Sedangkan warna birunya ternyata terbuat dari campuran rumput laut biru dan bunga tempatan.

Mungkin ada yang akan berfikir bahawa bir ini beracun kerana warnanya. Namun tidak perlu mengkhuatirkannya kerana bir Abashiri ini selamat digunakan dan merupakan jenis ringan. Untuk masalah rasa, bir biru ini khabarnya mempunyai rasa yang lazat dan memberi kesan segar selepas diminum.

Mulanya, orang ramai berkata bahawa  adanya bir biru ini merupakan berita bohong a. Tidak sedikit yang berfikir itu adalah bir biasa yang dicurahkan ke dalam bekas berwarna biru. Namun, bir biru ini benar-benar ada dan dapat dinikmati apabila pergi ke sebuah pub di tepi pantai Hokaido Jepun.

Selain di pub tersebut, pembeli juga boleh mendapatkannya di tempat-tempat penjualan bir jenis Ryuhyou Draf "Ice Floe Draf" di Jepun. 






p/s: Di dalam Islam hukum meminum arak adalah haram




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers