Tuesday, 24 January 2017

Filled Under:

Padah Gigitan Pepijat.


Pepijat  boleh ada di mana saja, tetapi lebih senang berada di katil. Dan jika sudah menggigit dan menghisap darah kita, maka rasa gatal yang kita rasakan akan membuat kita tidak selesa. Bahkan gatalnya tidak akan hilang dalam waktu sekejap.

Kejadian ini juga dialami oleh seorang ibu yang mempunyai tiga anak. Ia harus merasakan gatal dan sakitnya digigit, oleh serangan pepijat yang jumlahnya tidak sedikit di tempat tidurnya. Bahkan ia harus membakar dan membuang beberapa kelengkapan tidur kerana serangan serangga kecil ini.

Ibu bernama Clare Knight bukan tanpa usaha menyingkirkan serangga penghisap darah ini, ia sudah meminta pembasmi serangga beberapa kali membersihan rumahnya. Tetapi dalam beberapa minggu, serangga itu kembali menyerang rumahnya.

Dan wanita yang tinggal di Mitchan, selatan London ini, walaupun menghabiskan wang  untuk membayar pembasmi serangga tersebut, tetapi tidak ada hasil yang menggembirakan.

"Ini sangat menyakitkan. Kita selalu bangun tengah malam dengan rasa gatal, dan mencari haiwan kecil yang sudah penuh darah. Pada mulanya hanya ada beberapa saja, lalu bertambah banyak jumlahnya," kata Clare.

Dan sampai saat ini, serangga tersebut belum berjaya dibasmi. Pengawal serangga kini sedang melakukan siasatan, apakah jirannya mempunyai masalah sama atau tidak.







0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs