Friday, 10 February 2017

Filled Under:

Air Terjun Paling Berwarna Warni di Dunia.


Air Terjun Niagara terkenal dengan saiz yang terbesar di dunia , namun rupanya juga menyimpan keunikan lain . Seorang jurugambar berasal dari Connecticut , Amerika Syarikat , mengabadikan fenomena pertunjukan cahaya malam hari di Niagara . Berbagai macam warna menyelimuti tirai air terjun .

Rajeev Nair menghabiskan masa berjam - jam untuk mengambil gambar pertunjukan cahaya tahunan di lokasi popular dunia itu . Setiap malam , jurugambar berusia 34 tahun ini menunggu dengan sabar saat yang tepat untuk mendapatkan gambar sempurna . Ia harus menunggu sehingga satu jam selepas matahari terbenam untuk mengambil gambar fenomena alam ini .




Jom saksikan video menarik ini :




" Saya rasa persembahan cahaya Niagara adalah salah satu tarikan yang paling indah dan aku bertekad untuk mengabadikannya , " kata Rajeev . " Setelah mengambil beberapa foto , aku mula mendapat kesan yang diinginkan dan komposisinya . Perubahan warna yang berlaku itu hanya masalah pengambilan gambar . "

Fenomena iluminasi air terjun yang terbentang di Kanada itu telah diketahui pegawai tempatan sejak 1925 . Dengan teknik foto yang tepat , Rajeev membuat air terjun kelihatan lembut seperti sutera dengan kesan kabus. Butiran air terjun yang jatuh berpadu dengan udara malam menghasilkan pelangi alami berwarna - warni .

Berikut ini foto fenomena pertunjukan cahaya air terjun Niagara :









0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs