Wednesday, 22 February 2017

Filled Under:

Ayam Tak Mati Bumper Rosak.


Sebagai seorang pemandu berkhemah, kita semua pasti seboleh mungkin menghindari adanya kemalangan. Perkara ini untuk menjaga keselamatan  haiwan dan manusia, serta menjaga agar kereta tetap selamat dan bagus.

Namun pernahkah anda membayangkan bahawa seekor ayam yang melanggar kereta boleh membuat bumper kereta berlubang? Atau ayam itu yang akan cedera?

Nyatanya, seekor ayam berjaya selamat setelah ia dan sebuah kereta berlanggar. Bahkan ayam ini berjaya melubangi bumper dan membuatnya rosak teruk. Perkara ini terjadi pada kereta buatan Jepun milik Huang Lingyong.

Kejadian itu berlaku di kawasan perindustrian Xinfeng. Huang Lingyong memandu keretanya dengan kelajuan sekitar 112 km / jam dan tidak menyangka kalau ada seekor ayam melintas di depannya. Setelah ia mendengar bunyi dentuman yang cukup kuat, ia mencari ayam itu terperangkap di antara retakan bumpernya.

Nasib baik ayam itu selamat. Meskipun Huang Lingyong harus  membaik kerana bumper keretanya rosak. Namun menurut Huang, bumper tersebut adalah buatan China dan tidak asli, tidak hairan kalau seekor ayam yang melanggar keretanya boleh menyebabkan lubang seperti itu.



Di sisi lain, ia tidak perlu mengeluarkan wang terlalu banyak untuk menukar bumper keretanya dengan yang baru setelah dilanggar oleh ayam. Meski pertembungan ayam dan kereta ini tidak berkesudahan kes yang rumit, namun banyak memberi perhatian kerana kisahnya yang unik dan sedikit ganjil.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs