Friday 24 February 2017

Filled Under:

Kereta Polis Paling Pantas di Dunia.


Polis UK mendapatkan kenderaan baru, yang mirip dengan kereta Formula 1, yang digunakan untuk mencegah pemandu yang cuai di jalanan. Kenderaan ini menjadi kenderaan yang paling cepat yang dimiliki pihak polis UK.

Dilengkapi dengan aerodinamik, kereta ini mampu mengambil selekoh dengan baik. Dan mampu mencapai kelajuan dari 0 hingga 95 kilometer sejam dalam masa 2.5 saat. Sungguh hebat, khususnya bagi pihak .

Polis menggunakan kereta ini bukan semata-mata untuk pencegahan lumba haram di jalan, tetapi juga untuk berkempen keselamatan di jalan, dengan tujuan agar pemandu dapat melambatkan kelajuan kenderaannya.

Di England sendiri, kemalangan kenderaan bermotor mengalami peningkatan sebanyak 30 peratus. Sehingga  pihak polisi mencegah terjadinya kemalangan, daripada menangani kemalangan.

"Kereta ini direka seperti di arena perlumbaan, di mana kadar kelajuan kenderaan sangat cepat. Tetapi kami menggunakannya untuk menjaga keselamatan memandu di jalanan," ucap Andy Parsons, seorang Sarjan di Polis Somerset yang kami copy dari Telegraph.









0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers