Thursday, 9 February 2017

Filled Under:

Kisah Sedih Gadis Penjual Kentang.


Seorang gadis di China rela berhenti dari perkerjaan sebagai  jururawat dan memilih jualan ubi kentang panggang ditepi jalan yang sangat sejuk di China, semua itu ia lakukan demi membantu membiayai rawatan kakaknya sembuh dari penyakit leukimia.

Wang Yanhong, 23 tahun adalah seorang jururawat dari Zaozhuang yang berhenti dari pekerjaannya dan berkerja sebagai penjual kentang panggang di jalanan sejuk di Jinan, ibu kota Provinsi Shandong China Timur, Kisahnya telah menyentuh hati ramai penduduk tempatan.


 Sebuah kenderaan roda tiga yang ia gunakan dan membawa kentang dengan meminta sumbangan untuk kakak kandungnya yang sakit leukemia.

Sebuah persatuan penderma sekurang-kurangnya telah membantu kakak kandung Wang untuk dipertemukan dengan penderma sumsum tulang pada bulan April, namun tingginya kos pembedahan bagi keluarga Wang, maka pembedahan itu di tunda.



Kos perubatan yang telah dihabiskan oleh keluarga Wang, yaitu 300,000 yuan ($ 48180), dan sekarang mereka memerlukan 1 juta yuan lebih. Ayah Wang sampai putus asa walaupun telah mempertimbangkan menjual salah satu buah pinggangnya untuk menyelamatkan anaknya.










0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs