Wednesday, 15 February 2017

Filled Under:

Pelajar Skipping Guna Punggung.


Skipping adalah perkara yang biasa. Lalu bagaimana dengan Skipping sambil duduk dan menggunakan punggung? Ya, seorang pelajar berasal dari China telah membuktikan kemampuannya bermain skipping dengan menggunakan punggung.

Yi Zhihua sangat mahir bermain skipping . Namun tidak seperti para
Skipping lain yang beraksi sambil berdiri dan melompat, ia malah melakukan skipping dengan punggungnya. Pelajar berusia 20 tahun ini duduk di lantai lalu meluruskan kedua kakinya ke depan dan mula Skipping dengan punggungnya.

Yi melakukan perkara tersebut sambil tangan kanannya memutar tali dan melintasi bahagian bawah punggungnya berulang-ulang. Saat ini, ia yang sekaligus berprofesion sebagai atlet sukan itu terus melatih kemampuannya. Perkara ini dilakukan oleh Yi agar ia boleh menjadi juara dunia lumba skipping dengan punggung.

"Aku sudah boleh melompat sebanyak 152 kali per minit," katanya. "Pada mulanya memang sakit sekali tapi ketika punggung kita sudah mati rasa maka kita boleh melompat lebih banyak," kata Yi.

Sementara itu, ia mempunyai rasa percaya diri yang tinggi boleh memecahkan rekod dunia dalam seminggu. Walaupun mengaku masih merasakan sakit pada punggungnya, Yi yakin boleh segera pulih.

Inilah aksi Yi Zhihua bermain skipping dengan punggung:


/center>




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs