Monday, 13 February 2017

Filled Under:

Temui Bayi Dalam Lubang 9 Kaki.


 Menharapkan untuk mendapat seorang bayi, tentunya menjadi keinginan setiap pasangan suami isteri. Banyak pasangan yang tidak bernasib baik untuk mempunyai zuriat, walaupun sudah bersusah payah berunding. Tetapi tidak sedikit juga, mereka yang mempunyai bayi dari hubungan tidak jelas.

Jika dilahirkan, bayi tersebut terkadang dibuang. Seperti seorang bayi yang dibuang, namun berjaya hidup selepas lima hari di saluran air di Australia. Bayi berumur tujuh hari tersebut jantina lelaki, yang ditemui berada kira-kira 3.6 meter di dasar saluran tersebut.


  Penyelamat mengambil masa ,enam lelaki, termasuk tiga pegawai polis, untuk mengangkat papan konkrit

Bayi tersebut ditemui oleh penunggang basikal, yang kebetulan melalui tempat tersebut. Ia mendengar tangisan bayi dari sebuah lubang konkrit, tempat di mana air mengalir ketika hujan lebat. Ia pun menghubungi hospital dan memnyelimutinya agar hangat.

"Saya kira pertama kali adalah suara kucing, tetapi apabila didekati ternyata itu bukan kucing, tetapi tangisan bayi. Bagaimana seseorang melakukan hal seperti ini? Saya sendiri mempunyai bayi dan sedang mengharapkan kehadiran anak kedua ," kata David Otte, lelaki yang mencari bayi tersebut .



Penunggang basikal mendengar tangisan yang datang dari dalam paip saliran dalam 9ft.

 
Selepas dibawa ke hospital, bayi tersebut mengalami dehidrasi dan terluka, akibat terkena benda keras dan bayi tersebut kini dalam pemulihan di hospital. David pun membelikan bayi tersebut pakaian.

Polis juga saat ini sedang menyiasat dan melakukan penyelidikan, siapa sebenarnya pemilik bayi tersebut. Dan apa alasannya ia membuang anaknya yang baru lahir tanpa dosa ke dalam saluran air.

 




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs